Inte utan min...

Vad är det som jag inte klarar mig utan i min trädgård? Som jag använder mest av allt? Som alltid finns med i handen eller hägnades i byxorna?



Min sekatör så klart! Kompisarna bredvid är inte så dumma dom heller! Jag älskar att gå och småputsa på rosor, klippa bort det som blommat över. Forma en buske eller ta bort något som blivit för stort. Finns det någon skönare städning? Tror inte det!

Nu längtar jag verkligen efter att få en heldag och beskära alla rosor och vänta på våren!



Nästa fredag är temat för Blommig Fredag - Månadens bild!






Kommentarer

Veronica sa…
Ja jösses.. sekatören är ju ovärderlig! Jag har ju två med mig alltid. En till rosor och annat som behöver putsas. Och en till snigelj**larna.

Ha en fin fredag!!
Även om just rosenbeskärning inte är det jag längtar till så är sekatören nog det mest använda verktyget hos mig också. Ligger alltid i fickan.
Trevlig helg
/Anette
Sekatören är ovärderlig. Men min japanska hacka kommer inte långt efter.
//Helene
Maggan sa…
Så klart så är det så att vi behöver våra fina redskap och sekatören den används flitigt precis som en del andra redskap allt för att man ska få till det i trädgården som man vill ha den.Ha det gott/Margareta
Anita sa…
Visst är det så, sekatören går ju bara inte att vara utan. Det är helt klart det verktyg jag använder mest!

Ha en skön helg!

Kram Anita
Sekatören är nog det verktyg jag använder mest, helt oumbärlig. Ha det fint. Carita
Maribel sa…
Bra verktyg är ett måste, och en riktigt bra sekatör, ett måste.
Ha en fin helg /Marika
Anjas Hill sa…
Ja, utan verktyg inget resultat .-)! Sekatören är också ett verktyg som alltid finns i fickan.
Den här omgången av Blommig fredag var riktigt utmanande. Jag kände plötsligt att jag kunde ha skrivit flera sidor om ämnet...;-)

Ha en fin helg!
Drömgården sa…
Ja, vad skulle man göra utan sekatören?! :D
/Kitty
Jag hade nog också valt sekatören om jag skulle ändra på mitt inlägg:)
Ha en skön helg
Kram Maria
Anonym sa…
Visst är sekatören en kompis i trädgården! :)
Funderade själv på att skriva om både sekatör och maskrosjärn, men fastnade i slutändan för något helt annat.
Trevlig helg!
Kram Kristina
Visst är sekatören numero ett men jag har två andra favvisar ;)

Önskar dig en riktigt skön helg
Lotta sa…
Kan bara instämma. Sekatören går varm men min favorit är grensaxarna du visar på bilden. Jag har de enklare modellerna utan korkhandtag och himmel vad bra de är. Jag har till och med klippt rötter nere i jorden och de klarade detta utan problem även om eggen kanske inte är så knivskarp längre.
Ha en fin helg
Anonym sa…
When I had my roses the pruning shears were my favorite tool!(the house before we moved to the forest, but the deer eat roses!) Thanks for hosting:)
AnnA sa…
Gokväll!
Jag har några stycken sekatörer, eftersom jag brukar lägga av dem på olika ställen... Så det kan bli...
Men rosorna får du allt vänta ett tag till med att klippa...Även om du längtar...Liksom jag.
Trevlig kväll!
hälsningar
AnnA
Inger sa…
Yes, sekatören är en följeslagare. Precis en sån Fiskars har jag, skön i handen.
Kram
Inger sa…
Yes, sekatören är en följeslagare. Precis en sån Fiskars har jag, skön i handen.
Kram
Alltid lika roligt sätta igång och klippa. Ibland svårt att sluta i tid...Åppelträden skulle fått sin frisering denna veckan men så fick jag vikariera på mitt gamla jobb...tar fram klipparna imorgon.
/Anette

Populära inlägg