Blommig Fredag - GOD JUL!

Så är den här, julen! Jag älskar julen och för mig är den fylld med blommor så klart.  Förra året så såg det ut så här hemma hos oss. 


Jag är inte så mycket för småpynt utan frossar helt loss på amaryllis, ranunklar, hyacinter, granris... You name it! Idag är dagen när jag pyntar hela huset med blommor medan H lagar julmaten och julmusik flödar ur radion. Ska bli spännande att se hur det blir i år...



Ha en underbar jul alla fantastiska bloggare och trädgårdsnördar! Nästa fredag har Blommig Fredag temat - 2017

Kommentarer

I år blev det knappt några julblommor, ganska lite pynt. Det blev så och det får vara så den här julen. Får uppskatta det lilla vi har och frossa ett annat år.
Du har lyckats väl i dekorationerna, julstämningstemperaturen steg rakt uppåt!
God jul till dig och de dina!
Anette
Gunilla sa…
Vilka fina dekorationer . Du verkar ha en riktig idyll.

God Jul till er också.
Merja sa…
Juligt och fint!
Önskar dig en God Jul!
Unknown sa…
Fint hem och sååå vackert fotograferat!
Hos oss ligger fokus på maten på julen och hur som helst, jag skulle aldrig kunna fota som du gör.
God jul!
Marta
Såå juligt och fint, jag njuter av andras pyssel i stället för att fixa så mycket själv. God Jul. Carita
Anjas Hill sa…
Oj,oj så fint!

Min jul ser sannerligen anspråkslös ut i jämförelse, men huvudsaken är väl ändå att man trivs så som man har det .-)! Eller som någon sa: Det är inte hut man har det utan hur man tar det ,-)

En riktigt god jul önskar jag Dig!
Tack för ditt engagemang i Blommig fredag.
/Anja
Så fint med så mycket blommor!! Önskar dig en fin och god jul!
GUnilla
Marit sa…
Så vakkert det er med alle amaryllisene og de andre blomstene!

Jeg ønsker deg og dine en riktig god jul!

Klem, Marit
Inger sa…
Blir säkert lika vackert i år.
Önskar dig en riktigt god jul!
Inger
Maribel sa…
Härlig Julstämning hos dig. En riktigt God Jul!
/Marika
Anita sa…
Visst är det härligt med blommor. Det måste jag också ha massor till jul. Ert hus är så fint, ett riktigt julhus. Härliga bilder!

Ha en riktigt God Jul!

Kram Anita
Jannibele sa…
Det enkle er det vakreste, synes jeg!
Riktig god jul!
Hilsen Jannicke
Jag ÄLSKAR julen och har massor av julpynt. Bl.a. ett helt vitrinskåp där jag tar bort dom små konstglassakerna som brukar stå där och så fyller jag det med julgrejor. Gubben min är urbota trött på mitt pyntande, men eftersom jag städar samtidigt så tycker han det är OK. Och i år har han faktiskt hjälpt mig - lite - med pyntandet UTAN att gnälla! Härligt.....
GOD JUL
Susie
Åhh så vackra blomsterarrangemang - superfina !!
En riktig härlig God Jul önskar jag dig och din familj !
KRAM/Isa
AnnA sa…
Åhh, så vackert med det röda och det vita! Har väl inte riktigt hunnit med att greja så mycket i år, förutom med att det finns mycket blommor på vårt bord och i fönstret...
GOD JUL!
hälsn
AnnA
Maggan sa…
Så fina bilder som vanligt så är det som är det enkla som håller i längden det är Dina bilder ett bevis på.Önskar dig och din familj en riktigt God Jul/Margareta
Lotta sa…
Såå fint! Önskar dig en riktigt god jul
Lotta
Carina sa…
Härligt med blomsterpynt. Det enkla och naturliga blir alltid rätt.

Önskar dig en riktigt God Jul! Carina
Anonym sa…
Önskar dig en riktigt fin jul, vackra blomsterdekorationer du hade förra året, är säker på att det är lika fint i år! :)
Kram Kristina
Villrose sa…
Sånn pynt kan jeg like :)
Riktig god jul til deg!

Populära inlägg