Blommig Fredag - 2017

Året 2016 går mot sitt slut och det har varit både ett år fyllt av sorg men även glädje. Ungefär som livet självt! En sorg jag har haft sen tre år tillbaka, när jag bestämde mig för att satsa på foto och fota mer bröllop, är att jag inte hinner vara i trädgården så mycket som jag önskar. Tiden räcker liksom inte riktigt med 80% som biträdande rektor och 25 bröllop per år. Det här har varit något jag har funderat på hur jag ska lösa det, få till det, så jag får mer tid i trädgården.


I höstas efter det att pappa gått bort så blev jag tvungen att tacka nej till flera familjefotograferingar, tiden räckte helt enkelt. Inte ens den fysiska tiden att ta mig från punkt A till punkt B fanns, så mycket var det just då. Några familjer ville absolut ha bilder tagna av mig och jag föreslog att de helt enkelt fick komma hem till mig och fotas i trädgården. 



Alla sa samma sak: - Det här borde du göra, ha fotograferingar i din underbara trädgård! Det här väckte tankar och så klart så ska jag satsa på att ha trädgården som en jättestor utomhusstudio och orangeriet, som fortfarande inte är byggt, som man kan fota i när det är lite sämre väder. Tänk er ljuset...



Det är ju genialt! På det här sättet så måste jag ha tid i trädgården för att få ordning på studion. Jag måste också städa och fixa i min fina utomhusstudio! Klockrent eller hur?



Så 2017 kommer bli ett år när jag gör fina hörnor och vrår som är vackra att titta på och som blir utmärkta bakgrunder till familjer med små barn. Nu kommer även orangeriet upp på priolistan....äntligen!



Nästa fredag är temat i Blommig Fredag - Fröer eller inte!?

Kommentarer

Drömgården sa…
En jättebra idé!
Trevlig helg och gott nytt år.
/Kitty
Vilken fantastisk idé!!!
Kommer att bli hur bra som helst - stort lycka till !!
Ha det så gott !
Kram/Isa
Veronica sa…
S¨klart att du ska fotografera mer hemma istället för att flyga land och rike kring! Och kan de inte resa till dig så får du ta det steget längre och bjuda in dig och fotoobjekten till dina vänners trädgårdar runt om kring ilandet;)

Kram
Lotta sa…
Lysande idé. Kommer att bli perfekt- och så härligt att få ett orangeri. En av mina högsta önskningar men här finns varken platsen eller orken att fixa längre. Kanske så småningom... Ha ett gott nytt år!
Lotta
Gunilla sa…
En fantastisk ide som du verkligen skal förverkliga. Så fint med utomhus bakgrunder det blir så naturligt.
Och du får ju vara i din fantastiska trädgård.

Gott slut och ett riktigt Gott Nytt År.
Anonym sa…
Mycket bra tänkt! Det är inte lätt att få ihop pusslet ibland, men rätt som det är faller en bit på plats.
Kram och lycka till!
Kristina
Maggan sa…
Vilken fin idé då får du ju möjligheter att göra båda sakerna som du gillar i bland så får man hjälp från oväntat håll att förverkliga någonting helt nytt.Önskar Dig lycka till med det nya året./Margareta
En utmärkt plan! Av nån anledning känns det som jag nästan alltid har bra naturligt fotoljus i växthuset och det är viktes för fotografering redan på planeringsstadiet.
Ska bli roligt att följa!
/Anette
Lycka till med fotograferandet (och allt annat) 2017. Ibland faller det bara på plats!
//Helene
Carina sa…
Låter som en bra idé och orangeriet kommer säkert få ett bra ljus. Jag saknar mitt förra kök med golv-tak fönster i VNV. Använde sällan blixt där och det naturliga ljuset var underbart.

Gott Nytt År! önskar Carina
Jannibele sa…
Et år med sorg, glede og funderinger omkring hvordan ta tiden tilbake til deg og hagen din. Du har en fantastisk ide å realisere. Hagen din er det beste fotostudio en kan tenke seg! Lykke lykke til og takk for et inspirerende bloggår med Blommig fredag!
Jannicke
Låter som en bra ide att ha allting nära, lycka till md det. Gott Nytt År. Carita
Nana sa…
Det er da en fantastisk idé! Det er så dejligt når tingene kan hænge sammen, og det lyder som om der kommer mere sammenhæng for dig i det nye år :-)
Godt nytår til dig og dine!
Hej igen... Såg din kommentar om bloggen. Du behöver inte förlora allt gammalt, det går att flytta med. Jag fick ett pris senast jag flyttade. En duktig webbutvecklare som gör det för fastpris 2000 sek. Nu gjorde jag det själv via FTP och det är ganska enkelt bara man läser på lite. Men med begränsat med tid så skulle jag gladeligen betala.

Lycka till med funderandet! Kram, Carina
Marit sa…
Lykke til med å finne en løsning så du får mer tid i hagen! Vakre bilder du tar!

Godt nytt år :)

Klem, Marit
Merja sa…
Det låter ju toppen.
Lycka till!
Gott nytt år!
Det ser ut som om løsningen på dine tidsproblemer kom som en gave! Jeg tror kundene dine vil blo strålende fornøyde! Et riktig fint nytt år til deg fra Anne-Kristin
Unknown sa…
Det kommer att bli fantastiskt för alla att få bli plåtade i din trädgård. En genialisk ide'. Stort lycka till och Gott nytt år. Kram Lotta
Hetty sa…
This sounds like a win win solution . Have a wonderful 2017. Groetjes,
Hetty
Meta sa…
Vad trevligt att kunna få utveckla sig i sin egen trädgård och låta den få nytt spelrum i tillvaron Det är väl så det ska vara.
Jag trillade ur Blommiga fredag men ska försöka ta igen det efter nyåret som du säger tiden räcker inte alltid till det man vill göra även om man älskar det av allt på jorden.Det blev så mycket ståhej kring fototävlingen jag var med i (av en slump)Där jag kom 2.a med en bild.Nu har det lagt sig och jag får återgå till det vanliga och kolonin igen
Ha nu ett fint och underbart år med nya utmaningar under 2017
Kram Meta
Anni sa…
Jamen självklart! En miljö där du vet hur ljuset faller olika tider på dagen och var det är vackrast just den tiden på året. Det kommer att bli perfekt!
Gott slut på det gamla året och lycka till med planerna på det nya!
Vilka vackra bilder! Förstår att du slits mellan dina två jobb. Ska bli spännande att se hur trädgården gestaltar sig som ateljé!
Kram
Villrose sa…
En utrolig god idé!

Riktig godt nyttår!
Maribel sa…
Så fina bilder, det blir perfekt att fotografera i en vacker miljö.
Ha en fin helg och ett riktigt Gott Nytt År!
/Marika
AnnA sa…
Hej!
Ja, livet är upp och ner och man får finna på egna lösningar för att få till det bästa.
Det blir säkert bra på alla vis, och så länge man tycker det är roligt så...
Gott Nytt År!
Kramen!
AnnA
Inger sa…
Dina planer att få spendera mera tid i trädgården låter väl jättebra. Otroligt hur du kan hinna med allt.
Gott nytt år!
Inger
Unknown sa…
Det låter ju helt fantastiskt, lycka till!
Anjas Hill sa…
Tusen tack för det gånga året.
Hoppas att du hittar en bra lösning åt alla problem som ska lösas, vilket du redan tycks få kreativa idéer om.

Önskar dig allt gott inför detta nya, oskrivna år!
/Anja
Det låter som en självklar och briljant lösning på två problem på en gång! Jag kan också intyga att fotoljuset i växthus är underbart - nästan bättre än utomhus av någon anledning!
Bröllopsfotot är helt, helt underbart...!
Kram Elin
Det är klart att du måste ha din trädgård som ateljé! Perfekt!! Lycka till, både med fotograferingen och med trädgården - och ditt orangeri!!!
KRAM
Susie

Populära inlägg