Underbara maj!

Som vanligt rusar maj fram! Kan aldrig riktigt förlika mig med att allt går så fort. Vill stanna, bromsa och bara njuta av allt det vackra som är på väg. Tulpanerna som jag satte i höstas lovar underbara dagar. Lite klurigt att, innan tulpanerna blommar, räkna ut vilken sort som är vilken.

Tror att det här är Stunning Apricot och Brown Sugar



Den stora krämgula kan vara Moonlight Girl och den som ser lite rosa ut borde vara Apricot Fox.



 Queen of Night tillsammans med gräset Overdam matchar varandra!



Och se, en knopp i Gay Paree som jag fick hos Teppi i höstas. Som jag har längtat efter pioner i trädgården och i år ser det äntligen ut att gå i uppfyllelse.



Sist men inte minst så har jag fått en härlig hög med singel som bara väntar på att täcka Helvetesön och göra grusgård på baksidan. Till helgen kommer drömmen om en ogräsfri helevetesö.


Då gäller det kanske att hitta på ett bättre namn än Helvetesön...

Kommentarer

Lotta sa…
Håller med dig maj är en underbar månad som tyvärr rusar iväg när man helst av allt vill stanna tiden en stund! Du får döpa om helvetes ön till paradis ön istället!
Ha en skön vår eller nu är det nästan försommarvecka.
Kram Lotta
Marina sa…
Ja, maj går alldeles för fort. FUnderar allvarligt på att ta semester på fredag. Ska bara kolla vädret lite mer.

Fint med tulpaner! Här har flera blommat över men några blommar fortfarande.

Lycka till med all singel!

Kram
Marina sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jag vill också stoppa tiden, man vill ju inte missa något nu. Mina tulpaner är utslagna och nästan överblommade. Och jag vill ha många fler, det blir en stor lökbeställning till hösten:)
Spännande att se hur det går med h-ön.
Kram Maria
Nora sa…
Ja, maj är underbar - det är ett som är säkert.
Skall bli spännande att se slutresultatet på Helvetesön.
Kram!
Högagärde sa…
Nu vill man verkligen leva trädgårdsliv till 100%. missar man en dag missar man massor. Vi har haft det kallt och blött här och då hinner man suga lite längre på karamellen.

Ha det gott
Elisabeth
Ruben sa…
Bilder fulla av förväntan!

Ha det gott!
/Ruben
Anna-Maria sa…
;) ja du måste nog hitta på ett bättre namn, liiite mer positivt! :D
Ruben sa…
Varför inte vara lite kinainspirerad och helt enkelt kalla området
VÄGEN TILL SÄLLHETENS KÄLLA

Tycker jag är ett passande namn!
/Ruben
Du, jag tycker Helvetesön är ett jätteroligt namn! Behåll det, så att du inte glömmer allt jobb du har lagt ner där.
Må så gott i ditt sköna tulpanparadis!
/Anna-Karin
Veronica sa…
Jag tycker lixom att tiden har stoppat sig själv :)
Ska bli spännande att se hur helvetesön blir utan helvete....

Kram

Populära inlägg