Växtkraft

Att det var Nordiska trädgårdar i helgen har nog inte undgått någon trädgårdsintresserad. Årets tema var växtkraft och igår när jag tog in krukorna med penséer fick jag bevis på vilken växtkraft det finns i växter. I mina vårkrukor har jag planterat kungsängslilja och penséer. För att stötta upp kungsängsliljan klippte jag lite hassel och stoppade ner i jorden.


Igår var bladen redo att slå ut! Det enda vatten kvistarna får är från fukten i jorden men det är som om kvistarna har en inneboende vilja att bryta sig igenom och slå ut. Jag kan inte sluta förundras över naturens vilja och förmåga att överleva.

Kommentarer

Den laddar, det syns att det är massor av kraft i bilden!
Agneta kram
Unknown sa…
Helt underbar bild :)
Och underbart att växtkrafterna är så starka, det är fint att tänka på när allt känns tungt...
Ulrika sa…
Underbart! Ja nu kommer nog växtkraften framöver! Vi kommer att ha fullt upp...längtar!

Kram Ulrika

Populära inlägg