Att komma ihåg till nästa år!

Ser ni de vita löjtnatshjärtana bakom de vita tulpanerna? Klart ni inte gör! Hur kan man göra det när någon har planterat en hel massa höga tulpaner framför.


Vet inte riktigt hur jag tänkte i höstas men någonstans glömde jag bort mina hjärtan. För att hjälpa mitt minne har jag börjat med en sida som heter Att komma ihåg till nästa säsong. Det kan vara saker att möblera om eller idéer som jag får syn på på internet. 


Här planterade jag jättesöta narcisser i krämgult men de har hamnat bakom alla höga gula tulpaner och märks inte. De ska flyttas fram.  Dessutom ska den lilla gullvivan flyttas till "ängen" framför glasverandan.

Själv laddar jag inför helgens trädgårdsstök. Ska bli så härligt! För att inte tala om hur spännande det kommer att bli att se Eurovision på lördag. Loreen ägde semin! Vilket publikstöd. Har aldrig sett ett så bra nummer i en sångtävling. Kul att hon vågar gå sin egen väg.

Kommentarer

Ruben sa…
Liten blir stor, om dina vita löjtnantshjärtan trivs kommer de med tiden (= ganska snart) att bli cirka 80 - 100 cm hög, och då blir den en fin bakgrund till tulpanerna! Det finns även tulpaner som blir ca 40 cm höga. Kan rekommendera 'Tres chic'. Du hittar den här:
http://rubensrabatter.blogspot.se/2010/05/tulip-surprice.html

Ha det gott!
/Ruben
Ruben sa…
PS
eller se den här, allra vackrast helt utslagen!

http://rubensrabatter.blogspot.se/2009/05/tulpaner.html

/R
Hi hi så där är det för mig med. Ha en trevlig dag.

Kram
Helena sa…
Oj oj vad jag känner igen mig :-)
Bara det att jag aldrig kommer till skott o antecknar ;-) tror nämligen att jag ska minnas ja ja
Mina Löjtnadshjärtan är väldigt hög jag tror inte du behöver flytta dina o så har de frösått sig :-D
KRAM från mig!
Perfekt att göra ensådan lista, jag håller också på med en. Mitt rosa löjtnantshjärta håller nästan på att kväva rosen Mme Boll. Måste flyttas/delas till hösten.
Mitt vita löjtnantshjärta är mycket mindre. Vad snyggt ihop med vita tulpaner, den iden snor jag;)).
Vad roligt att det gick så bra för Loreen, jag såg det inte.
Jag hoppas på en skön trädgårdshelg, mycket att fixa och så behöver altanen fräschas upp med tyger och kuddar.
Ha en fin dag.
Kramelikram
Katarina sa…
Ja, sådär gör jag hela tiden. Tryckte ner tidiga tulpaner i rabatten som bryter blad sent. Det såg för ynkligt ut. Ett annat år lyckades jag plantera sena tulpaner tillsammans med stjärnflocka. Stjärnflockan var högre än tulpanerna som inte syntes alls.
Och jag lär mig aldrig.
Ja visst är det bra med bloggandet. Det är perfekt att lägga upp komihågsidor o annat nyttigt som man annars får leta efter i block , tidningsartiklar, böcker eller ev minnet;-). Idag behövde jag det latinska namnet på trollpilen jag köpte på mässan. Letade i mina tidningshögar innan det slog mig: Jag kanske skrev det på bloggen? Japp där fanns det! Har lovat mig själv att vara noga där.

Ha en härlig trädgårdshelg//Laila
Elin sa…
Ja det är inte lätt att komma ihåg allt men tänker när det är så långt som ett år mellan gångerna. Jag skulle också behöva någon form av hjälp för minnet.

Vilken härlig kombination mellan gult och creme du fått till.

Trevlig helg!
Marina sa…
Har ju missat fler härliga inlägg nu. Jag var i Göteborg hela dagen i går och idag har jag varit ute sedan jag kom hem.
Sommarväder!

Du har så fint med alla tulpaner och narcisser tycker jag.

Kram o lycka till med stenarbetet.
Lena sa…
Ja, visst tror man att man ska komma ihåg, men inte gör man det!

Så vackert med ditt löjtnantshjärta, den lägger jag i kommaihågpåsen! (Fast jag lär väl glömma det också!)

Kramar
Anonym sa…
one has only to come to you, you have a whole field of flowers :)? nice.
Louise sa…
Visst är bloggen bra för egen dokumentation! Det är mycket man tror att man ska komma i håg. Även om du tycker det ser fel ut ser det väldigt fint ut på bilderna! Ha en skön trädgårdshelg.

kram louise
Veronica sa…
Vilken bra idé att fotografera och spara bilder och idéer på datorn! Jag har en bok som jag ritar av rabatter och gör noteringar om växter jag ska flytta eller föryngra. Jag tycker jag är jättetydlig men när jag sen tittar på ritningen året efter så fattar jag ingenting!!?

//Veronica

Populära inlägg