En ny bekanskap!

Idag fick jag lära känna pionvallmon som slog ut. Åh, vad jag gillar denna vallmo! Färgen är urläcker och hela plantan med sina blad i nästan silverglans väcker uppmärksamhet.


I våras bestämde jag mig för att slänga ut en hel massa ängsfröer och olika vallmosorter. Pionvallmon var en av dem! Nu blommar det för fullt i olika röda, vita och idag, nästan svarta nyanser. Nästa år kommer jag köpa fler påsar av pionvallmon och så henne i verandarabatten.

Annars har vi startat projektet att göra klart framför glasverandan. H har jämnat till grus, lagt sand och börjat med lecablocksbygge. Han fick en liten hjälpande hand av F.


Det ser kanske inte så mycket ut för världen just nu men jisses så skönt det känns att se början till en trapp. 


 I morgon blir det, om vädret tillåter, mys i huvudstaden! Kanske Hagaparken?

Kommentarer

Louise sa…
Fin vallmo! Har bara perenn jättevallmo och det är ju nästan som en helt annan blomma. Får försöka komma ihåg att kasta ut lite frön nästa år!

Kan förstå er med trappan. Vi hade en trappa man knappt kunde gå på under ett år och det var underbart att få den klar. Lycka till!

kram louise
AnnCharlotte sa…
Så fint ni har det....
Gillar utsikten.Är det vatten?
Ha det bra :)

Populära inlägg