Kyligt men härligt!

Idag har det varit lite småkyligt ute men mycket småpyssel har blivit gjort. H har satt fast grindspärren så nu kan man stänga grinden ordentligt, kört en massa jord och skruvat ihop verandan. Jag har fyllt på jord i rabatten mot grannen, rensat och fixat i grusgården, planterat stockrosor och gödslat lite buskar och träd. Ni vet, sånt där som måste göras och som är så mysigt att lalla runt med.


 Eken har precis börjat veckla ut sina blad och under eken gick jag lite närmare violen med min kamera. En riktig liten sötnos.

Kejsarkronan har växt till sig ordentligt och snart så blommar den första. 


Många har sagt att Kejsarkronan luktar illa men jag tycker mest det luktar lök. Jämför man med hur Buxbom kan lukta så hamnar Kejsarkronan långt efter i ligan. Kattsuran har precis vecklat ut sina blad och jag älskar färgerna. Visst är det märkligt hur man kan gå omkring i trädgården och se på vad som händer från dag till dag och hela tiden hitta nya saker. Livets mirakel!

Kommentarer

AnnCharlotte sa…
Inte luktar deen illa...men den luktar ;))
Kul att följa sin trädgård...jag tycker om att se de små detaljerna.
Ha det bra ;)
Marina sa…
Kejsarkronan luktar vår tycker jag.

Här är svinkallt nu, inte bara kyligt. Blir nog frost i natt.

Kram!
Om kesarkronan luktar illa vet jag inte , har aldrig stoppat dit näsan och luktat men den är fin.
Här var -2,5 grader i morse...undrar var vårvärmen tog vägen.
Ha en fin dag
Susanne

Populära inlägg