Tålamod!

I lördags följde bästa vännen E med mig till Kista för att hämta upp stolen. Tyvärr blev F åksjuk precis när vi svängde in på parkeringen så vi kunde inte se så mycket av Antik och Kuriosa mässan som vi hade önskat.


 Stolen står och väntar på verandan. Än så länge ligger snön tjock där den ska stå, så just nu får den göra verandasoffan sällskap. Helst av allt skulle jag vilja ställa ut den nu och sitta i solen och njuta.


Fler fröer har tittat upp i helgen, här är Rudbeckians knubbiga hjärtblad. Alunroten har de minsta små groddar jag någonsin har sett, jisses, det är knappt man ser dem. Även Anisisopgroddarna har börjat kika upp ur jorden. Underbart!





Annars är det ett ganska bedrövlig syn nu när snön börjar försvinna... De flesta rosorna har blivit ringbarkade av sorkar. Här New Dawn och Constance Spray... Jag som älskar Constance S blomning... Blir inte mycket i år.



Jag får vända blicken till marksnutten som nu har gjort hela gången synlig. Längtar tills all snö är borta och jag får gå och leta knoppar med F. Tålamod, ge mig mer tålamod!

Kommentarer

AnnCharlotte sa…
Tänk att det kan va sån skillnad i landet.
Fast det var bra kallt att sitta ute och äta....;))) mer en grej att göra det bara för attt det var premiär....
Marina sa…
Vilken fin stol! Jag är på jakt efter en ny stol.

Snön är tack o lov borta härifrån.

Kram!

Populära inlägg