Vilka kontraster!

Mitt förra inlägg handlade om sista snön och det fick jag äta upp i två dagar när det var snöblandat regn. Riktigt aprilväder! Jag stannade inne och hade mys med F istället för att gräva i landet.

Idag när jag tittade ut så såg jag att lungörten är på gång. Lugnörten är verkligen en söt växt som jag tycker fyller ut rabatterna jättebra.



Sen satte jag igång med grönsakslandet och nu är grunden på plats. Jag ska "bara" rensa bort de sista ogräsrötterna som finns kvar. Sen kan jag fylla på jord och börja med pilstaketet.



Arbetshöjden från gräskanten kommer att bli cirka 30 cm när pilstaketet är på plats. Från den bakre kanten blir höjden närmare 50 cm när det är klart. Jag funderade mycket på hur jag ska göra när jag ska fläta staketet. Hur långt ska det vara mellan stödpinnarna? Hur långt ner i marken ska de? Jag skrev ett inlägg på odla.nu och frågade om råd men inget svar. Glatt överraskad blev jag när jag såg att senaste numret av tidningen Hem ljuva Hem, trädgård hade ett inslag som handlade just om att fläta ett pilstaket... perfekt!

Kommentarer

AnnCharlotte sa…
Följer med spänning projektet...
Margot sa…
Lungörten är jättetrevlig, så dekorativa blad! Mina är full med knopp, men ingen har slagit ut än!
Så duktigt du jobbar på med ditt projekt! Blir spännande att se slutresultatet!
Ha det gott!!
//Margot
Hélena sa…
Jag längtar tills jag kan fortsätta men nu ska jag jobba i tre dagar och H är hemma. Misstänker att jag kommer att vara alldeles för trött för att orka göra något i trädgården när jag kommer hem. Men på torsdag då ska jag börja fylla på jord.

Populära inlägg