Idag känner jag mig som en hjälte!

Vaknade tidigt imorse...igen! Kan inte sova länge sedan jag blev gravid men den här morgonen var jag lite tröttare och funderade på att gå upp och lägga mig för att se om jag kunde somna om. Struntade i det och satte på kaffe.

Under tiden som kaffe bryggdes gick jag ut för att hämta tidningen. Runt hörnet fick jag se att något rörde sig i nätet som jag har runt rabatterna för att skydda dem från rådjuren. Det var en liten fågel som fastnat och förtvivlat försökte ta sig loss.

Jag sprang fram till fågeln och satte mig på huk och började lirka. Den satt verkligen fast men efter ett tag lyckades jag få loss den och jag satte den på gruset bredvid mig. Jag blev rädd att den hade skadat vingen men när jag reste mig flög den och satte sig på mina pallkragar.



Där satt den i en och en halvtimme. Antagligen helt slut efter att ha kämpat, gud vet hur länge, i nätet. Jag är så glad att jag gick ut och hämtade tidningen så att den lilla stackaren inte hade behövt kämpa ett par timmar till.

Jag åt frukost och kände mig som dagens hjälte!

Kommentarer

Mia sa…
Men lille skrutten då, hoppas att den bara blev lite chockad och tog sig därifrån sen.

Jag har för mig att jag använde den här sidan för att lägga in tre spalter: http://www.thebeginnersbloggingguide.com/2008/05/step-2-converting-blogger-minima.html

Sen har jag ändrat spaltbredder tills jag blev nöjd. :)

Lycka till!
Kram Mia
AnnCharlotte sa…
Ja visst känns det bra att hjälpa nån i nöd...Jag skickar en imaginär medalj;)
AnnA sa…
Jo, det var en god gärning, Pilgrim!
Ha en bra dag idag!
hälsn
AnnA
Britt sa…
Ja det har hänt mig med att en fågel har trasslat in sig i nätet. Men det slutade inte lyckligt som detta//Britt

Populära inlägg