Vårtecken...

...i Veldhoven! Här hemma snöar det för fullt. Det har snöat hela dagen och det slutar inte, måste skotta gången ut till vägen. I går när jag kom hem såg jag gräsmattan och var lite lycklig eftersom jag fick mig en vårdos i Holland.
Jag blir så glad när jag såg snödroppar, krokus och påskliljor. Annars såg jag många trädgårdar med spaljerade träd framför sina hus. Avenbokshäckar och uppstammade träd, klippta som bollar och fyrkantigt.

Det fanns mycket formklippt i idegran, buxbom, avenbok, cypress och andra växter som jag inte vet vad de heter.
Mysigaste var nog när jag fick syn på dessa knoppar...
Annars hade jag nog trott att jag skulle få se mer vårtecken... men jämfört med min trädgård så är det som en annan årstid.
Nästan alla mina fröer som jag sådde innan jag åkte har grott... men det kommer jag skriva mer om i morgon.

Kommentarer

Populära inlägg