Kan det verkligen bli något!

Nu har jag sått Präriehyacint och Edelweiss. Dessa fröer har hårt skal och ska stå ute i kylan för att kunna gro. Efter att ha sått 14 fröer av Präriehyacint och 300 fröer av Edelweiss känner jag mig, som alltid när jag ska så, skeptisk. Jag har inte sått mycket och de få gångerna jag har gjort det har jag samma känsla. Kan det verkligen fungera?

Edelweissfröerna var så små. Jag använde ett stort såkar, jag menar om alla 300 fröerna gror behövs utrymme, när jag skulle strö ut fröerna kändes det som alla de 300 pyttesmå fröerna hamnade i ena hörnet...

300 Edelweissfröer och vuxen Edelweiss

I påsen med präriehyacintfröerna låg 14 lite större fröer och varje frö fick en egen liten kruka.

14 Präriehyacintfröer och fullvuxen Präriehyacint

Efter planteringen hamnade hela härligheten ute på farstukvisten. Där får de stå till vår.

Jag är skeptisk!

Kommentarer

Populära inlägg